3 sposoby, które pomogą obniżyć koszty prowadzenia szpitala
Zespoły zarządzające placówkami opieki zdrowotnej i ich personel muszą radzić sobie z silną presją kosztową w codziennych działaniach. Stawienie czoła temu wyzwaniu jest kluczowe, aby nadążyć za zmianami w tym bardzo konkurencyjnym sektorze. Jednak presja kosztowa to nie tylko wydawanie jak najmniejszej ilości pieniędzy na materiały dobrej jakości, ale ma również związek z kosztami cyklu życia produktu, wydajnością pracowników i dobrostanem pacjentów, co może wydawać się mniej bezpośrednim sposobem na zaoszczędzenie pieniędzy. Myślenie o ograniczaniu presji kosztowej w perspektywie długoterminowej jest korzystne dla placówki służby zdrowia, ale także dla personelu, a co za tym idzie dla samych pacjentów.
Oto 3 sposoby radzenia sobie z presją kosztów w pozytywny i trwały sposób:
Redukcja kosztów pielęgnacji
Wysoce wytrzymałe wykładziny podłogowe mogą przyczynić się do obniżenia ogólnych kosztów konserwacji ze względu na łatwe czyszczenie: wykorzystuje się mniej energii, wody i środków czyszczących, co również skraca czas czyszczenia podłogi. Przykładowo wykładziny i linoleum objęte są 10 letnią gwarancją a ich żywotność może wynosić do 25 lat. Są wyjątkowo odporne na ścieranie i plamy, co pozwala na obniżenie kosztów pielęgnacji i czyszczenia o 24 do 30%, czego dowodzi analiza kosztów cyklu życia produktu przeprowadzona przez Tarkett (patrz poniżej). To co czyni te wykładziny tak odpornymi i łatwymi w czyszczeniu to ochrona powierzchni. W 1975 roku firma Tarkett stworzyła ochronę powierzchni PUR [1], kluczowy czynnik sukcesu w przemyśle podłogowym. Z biegiem lat Tarkett nieustannie pracuje nad innowacjami i udoskonaleniem ochrony powierzchni produktów. Dziś, nasze wykładziny homogeniczne i heterogeniczne oraz linoleum oferowane są z wyjątkowo odporną na użytkowanie ochroną powierzchni:
- Wykładziny homogeniczne iQ Tarkett nie wymagają stosowania akrylu ani wosków. Dzięki możliwości czyszczenia metodą dry-buffing i unikalnej trwałości, wykładziny z kolekcji iQ stanowią obecnie punkt odniesienia w zakresie pokryć podłogowych dedykowanych do segmentu Służby zdrowia. Nawet jeśli cena zakupu jest wyższa niż w przypadku produktów konkurencji, jest to równoważone niższymi kosztami utrzymania, ze zwrotem z inwestycji w okresie krótszym niż 3 lata (w porównaniu z podłogą polerowaną w szpitalu o powierzchni 10 000 m2).
- TopClean XPTM to powłoka ochrona wzmocniona poliuretanem jest aplikowana na nasze wykładziny heterogeniczne by poprawić odporność na ścieranie i zarysowania
- Nasze linoleum xf²TM jest bardzo odporne zarówno na ścieranie, jak i na plamy dzięki mikrocząsteczom utwardzanego poliuretanu. Linoleum nie wymaga polerowania i stosowania wosków.
[1] Źródło: Tarkett 1886-1986, 100 lat. Wydruk Esselte Wezäta 1985, Editor: Ivan Petersson, ISBN 91 7766 0196
Dobre samopoczucie personelu ...i lepsza efektywność
Praca personelu placówki służby zdrowia, jest wymagająca. Lepsze środowisko pracy pomaga im zredukować stres i zmęczenie.
Wybór odpowiedniej podłogi i pokryć ściennych pomaga nie tylko zmniejszyć koszty pięlęgnacji ale przyczynia się także do lepszego samopoczucia pacjentów i personelu. Nasze produkty ułatwiają przemieszczanie łóżek szpitalnych i wózków, gwarantują komfort użytkowania i przyczyniają się do polepszenia jakości powietrza w pomieszczeniu.
Samopoczucie personelu przekłada się na samopoczucie pacjentów.
Podłoga może wpływać na dobre samopoczucie pacjentów
Jak już wspominaliśmy w naszym artykule "Główne wyzwania dla sektora Służby zdrowia" podłoga może wpływać na dobre samopoczucie pacjentów poprzez:
- Przyczynienie się do lepszej jakości powietrza w pomieszczeniu
- Obniżenie poziomu hałasu
- Zapewnienie bezpieczeństwa
- Aspekt estetyczny
Poprawa komfortu pacjentów placówki szpitalnej ma na celu przyspieszenie procesu powrotu do zdrowia. Aspekt " kreowania pozytywnego doświadczenia pacjenta" jest bardzo ważny dla dobrej reputacji szpitala jako środowiska, w którym ludzie są dobrze traktowani i gdzie wszystko przyczynia się do uzdrowienia. Na przykład kompetentny, cierpliwy i miły personel silnie przyczynia się do dobrego samopoczucia pacjentów, a zatem do leczenia. Dlatego myślenie o dobrym samopoczuciu, gdy szuka się redukcji kosztów, jest strategią określaną jako win-win i mądrą decyzją na dłuższą metę.