MARKS & SPENCER PANTHEON

MARKS & SPENCER PANTHEON

2016 | LONDON, Wielka Brytania

Galeria zdjęć

Podłogi wykonane na zamówienie tworzą znakomity nastrój, sprzyjający zakupom w głównym sklepie firmy Marks & Spencer w Londynie.

Marks & Spencer (M&S) to od dawna nie tylko sklep wielobranżowy — to po prostu brytyjska instytucja. Najważniejszy sklep firmy mającej w Wielkiej Brytanii 852 placówki znajduje się przy głównej ulicy Londynu.

W przypadku sklepu M&S Pantheon na Oxford Street w Londynie było ważne, aby wnętrze odzwierciedlało znaczenie marki. Aby mieć pewność, że żądany efekt zostanie osiągnięty, sklep M&S Pantheon zwrócił się do firmy Tarkett z propozycją współpracy podczas odnawiania.

Firma Tarkett dostarcza podłogi grupie M&S od pięciu lat, ale tym razem po raz pierwszy współpraca miała na celu stworzenie specjalnego efektu. Przed zastosowaniem w innych miejscach nowy produkt jest testowany w sklepie Pantheon, w liczącej 150 m2 części zajmowanej przez markę Autograph — nowoczesną i luksusową gałąź działu ubrań damskich.

W tym przypadku zespół projektowy dążył do stworzenia przestrzeni zakupowej cechującej się harmonią uzyskaną dzięki zastosowaniu naturalnych, przytłumionych odcieni. W sklepie była wcześniej ceramiczna podłoga i chciano zachować tę samą estetykę, ale użyć bardziej wytrzymałego materiału.

Utrzymaną w jasnoszarym kolorze podłogę wykonano z luksusowych płytek winylowych (LVT) z kolekcji iD Inspiration 70. Firmy Tarkett i M&S projektowały ją wspólnie, aby idealnie pasowały do sklepu i wizerunku marki M&S. Płytki w stylu desek nie tylko wprowadziły przejrzyste linie do strefy marki Autograph, ale także pozwoliły podzielić przestrzeń. Ponieważ odbijają światło, rozjaśniają wnętrze sklepu. Miękki kolor wywołuje wrażenie czystości i otwartości — czyli taki, jakiego oczekiwano — sklep zaprasza kupujących do wejścia.

Montaż tradycyjnych płytek ceramicznych bywa skomplikowany, a ich wymiana w razie uszkodzenia jest trudna. Natomiast zaletą LVT jest prosta konserwacja — montaż i wymiana paneli nie sprawia żadnych problemów. W przypadku sklepu tak często odwiedzanego jak Pantheon produkt musiał być doskonały.

Paul Brackstone, globalny menedżer ds. wystroju sklepów w grupie M&S, komentuje: „Z firmą Tarkett współpracujemy od ponad pięciu lat, ale po raz pierwszy stworzyliśmy razem produkt. Chcieliśmy, aby nowy produkt przypominał poprzednią podłogę ceramiczną, ale jednocześnie było bardziej praktyczny i lepiej odpowiadał naszym potrzebom.

„Próba wykorzystania płytek Abstract Vinyl Gris Timber w sklepie Pantheon miała na celu sprawdzenie, czy są dobrym rozwiązaniem w pomieszczeniu o tak wysokim natężeniu ruchu i czy wpisują się w nasz wizerunek marki. Współpracując z firmą Tarkett, mogliśmy uczestniczyć we wszystkich etapach projektowania — od wstępnego opracowania po montaż. Udało nam się stworzyć zachwycającą podłogę w części marki Autograph w naszym najważniejszym sklepie”.
 

Sugerowana kolekcja

O projekcie

W przypadku sklepu M&S Pantheon na Oxford Street w Londynie było ważne, aby wnętrze odzwierciedlało znaczenie marki.

Segment